Søk i denne bloggen

22. mai 2007

Like bortom skogkanten





Selv om jeg liker meg best i skogkanten, dvs aller helst midt i svarte skauen, er det ikke til å komme fra at jeg bor på ei øy. Det er ikke mer enn ca 5 minutters gange herfra til ramsalte sjøen. Det lukter sågar sjø her i skogkanten fra tid til annen.

Her om dagen var Doggen og jeg nede og badet litt, øøøh ikke jeg nei ... Passet på å ta noen bilder for å dele med dere. Øverst til venstre Årøysundet, og til høyre utsikten mot Mågerø hvor som kjent kongefamilien har hytte. Og for de som måtte være bittelitt kjent her, de karakteristiske "Mågerø-ballane" tilhørende Luftforsvaret ble fjernet for noen år siden. Det er ikke så mye futt i utsikten lenger spør dere meg *fnis*
De andre bildene viser litt skjærgårdsflora. Er det forresten noen av dere som har prøvd å plukke tjæreblomster noen gang? - Det er som navnet indikerer en klissete affære...

1 kommentar:

strikkegal sa...

Nydelig utsikt!!! Jeg gleder meg så utrolig til jeg skal flytte og kan komme nærmere slike områder igjen... Og ja, jeg har plukket tjæreblomster flere ganger, jeg lærer aldri ;)