Søk i denne bloggen

21. februar 2008

En rolig stund

Midt i pakkingen av ulltøy, strikketøy og annet tøy til helgas fjelltur, tok jeg meg en liten femminutter.
Jeg fant fram en gjemt, men ikke glemt julegave. På kortet som fulgte med sto det:

"Dette er ikke en elglort men en te-blomst! Ha den i et glasskrus eller glassbolle. Hell på kokende vann, ta deg en rolig stund mens du ser hva som skjer... Drikk teen!"

Det ble en rolig og spennendes stund ja, og Jasminteen smakte helt fortreffelig! Tørr og fyldig på smak og en god tørsteslukker. Det skal visstnok gå an å koke flere ganger på blomsten, og tredje gang er teen best. I Kina, for ikke å glemme enkelte Kinarestauranter i utlandet, brukes Jasminte ofte som drikke til mat.

Og så var det jo utrolig spennendes å se blomsten folde seg ut i mitt glass på mitt kjøkken, litt sånn RL-tv liksom ;)

På håndarbeidsfronten, og apropos elglort (hehe), har jeg mekka noe som skal vises fram etter helgen. Ellers går det i sammenhekling av lappeteppet om dagen. Det går tregt men godt..

God helg!


Ingen kommentarer: