Søk i denne bloggen

20. mars 2008

God Påske

Her startet påsken med en knallhilsen i posten! Masse deilig-deilig garn og koselig hilsen fra min hemmelige Strikkepinne-venn :) Tusen, tusen takk - det var midt i blinken!



Jeg "sparer" fremdeles armene noe, men det går fremover med sammenheklingen på teppet. Lappene hekles sammen med kjedemasker.


For en god stund tilbake viste jeg fram yndlingstekoppen min. Dette her er yndlingskaffekoppen! Båndet på har korjenta laget i yngre dager. Båndet/snora på det andre bildet til venstre henger på gemalens kopp. Jeg husker dessverre ikke hva teknikkene het, men mitt er knyttet og gemalens er tvinnet/surret i et spesielt system på en papprunding. De ble begge laget på en husflidsutstilling på Slottsfjellet i Tønsberg for mange år siden. Joda jeg prøvde jeg også, men fikk det ikke til... Dette er korjentas greie! Apropos korjenta, nå om dagen er det makramé som er in. Det lages vennskapsbånd på, ja løpende bånd :)





God Påske!

Ingen kommentarer: