Søk i denne bloggen

10. august 2008

Bølger i regnvær

Nå klarte jeg ikke vente lenger med å vise fram det ferdige bølgeteppet ! Bildet er like elendig som været - hadde store planer om å fotografere på krakken nede på brygga, men dengang ei. Et teppe like vått som havet fristet ikke mye......


Teppet er heklet i Dora garn, 60% bomull og 40% polyacryl. Litt likt Tuva-garnet men tykkere. Godt å hekle med og heldigvis "greit" tvunnet slik at tråden ikke delte seg så mange gangene. Garn og oppskrift er fra Markno (heklekit). Jeg syns imidlertid det blei litt stutt så jeg etterbestilte garn og heklet 5 bølger ekstra. Vitale mål blei da 120cmx180cm. Akkurat passe til senga på hytta hvor det skal være :)


Dette dueparet får med seg det meste som skjer utendørs her på bruket. Intet unntak idag selv om det regnet aldri så mye!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott det ble!! Jeg har "litt" igjen før mitt blir ferdig...

Anonym sa...

Kjempefint. Bølgeteppe i bølgefarger!

Lisbeth Bula sa...

Teppet blir jeg misunnelig på! Fint, altså. Gryteklutene var gjort etter en genial oppskrift. Hempe i hvert hjørne jo! Takk for hilsen på bloggen min. Er så koselig å bli lest av noen. Går detbra med Doggen, tro?

Anonym sa...

Flott teppe! :)

Inger sa...

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

Så herlig teppe du har heklet - et skikkelig bølgeteppe! Har lyst på et sånt jeg også, men tålmodigheten min sier nok nei.....

Charlotte sa...

Dette ble utrolig fint! Det må jo være en fryd og spre seg utover sofaen med et egenprodusert pledd over seg! Håper det er noe jeg vil oppleve en gang c",)

Anonym sa...

Knallflott!