Søk i denne bloggen

18. november 2008



I forsøket på å finne en passende overskrift rant ordet 'kunstpause' meg i hu. Men det er å ta litt vel hardt i..hehe. "Hvileskjær" er et ord som er mer dekkende. Det ordet liker jeg. Høres ikke så farlig ut liksom, nesten på grensa til hyggelig. Hyggelig er forresten å ta litt hardt i det også når jeg tenker meg om, for det er det jo selvsagt ikke!
Nå flirer jeg av meg selv her; jeg driver som dere sikkert skjønner å pakker inn at helsa skranter med ujevne mellomrom. For når knokkelhaugen krangler og kroppstermostaten løper løpsk er det ikke mulig å få gjort stort. Men én ting har jeg (omsider) lært, et hvileskjær gjør at man er i farta fortere og da er det bare tidstyveri og ikke så "farlig"...

Bildene er av skjerfet Edgar øverst, strikket i det (svinedyre) garnet Cento kjøpt i Sveits. Under her Stjernemaskeskjerf i Julia-garn. Pardon me altså, men det engelske navnet til dette skjerfet syns jeg var idiotisk, forklaringa til navnet likeså. Det har med luuuuv å gjøre, så hvorfor ikke et stjernenavn? Eller noe med 'star' i? Er en ikke i skyene når en er forelsket da? -Nuvel, mønsteret er flott det og stjernemaskene ligner såvisst på andeføtter så greit nok ;)
Apropos love, gemalen lurte på hva slags mønster jeg strikket på et sjal: "Ærre sånn derre Dead Duck igjen eller?" -Øøøh, nei ikke akkurat....



... det var/er dette som jeg aldri hadde trodd jeg skulle begynne på, langt mindre få til: (Shetland Triangle fra boka Wrap Style)




Ikke akkurat julete dette innlegget, men jula er godt og vel i boks og papir her i skogkanten! Nå skal vi bare synge "litt" i en drøy uke og så er vi klare for å ta på finstasen og synge bittelitt til så er det julemiddag :) Ha en forsatt fin førjulstid!

2 kommentarer:

LivM sa...

Nydelig sjal og skjerf du har strikket. Vil gjerne benytte anledningen til å ønske deg og dine en riktig God Jul!

Anonym sa...

Så flotte skjerf og sjal du har strikket. Nydelige farger.

Passer ellers på å ønske deg og dine en riktig God jul