Søk i denne bloggen

31. august 2011

Grytekluter

Inspirert av naturens farger i de vakre sensommerdagene ble disse gryteklutene til. Heklet med Gjestal Sport og heklenål nr 3. Mønsteret finnes her.


Og deretter en "Mandela-gryteklut". Vel de heter jo ikke det, men siden midten er Heidi's African Flower Hexagon ,og Alice bak Crochet with Raymond ,hun med mandala-oppskriften dere vet, har laget grytekluter med denne som utgangspunkt *trekkerpusten*- ja så heter de det i mitt hode. Fjo for en dustete tankerekke, men navnet skjemmer ingen sies det :0)

Denne er forøvrig heklet av restegarn i tykk bomull med heklenål nr 4. Kjekt å få brukt opp rester, men jeg manglet noen kritiske meter i den "riktige" fargen for å få baksiden pen (nok). Hvor typisk er ikke det liksom? Kjenner jeg ikke er så fortjust i restegarn akkurat nå. Men grytekluten funkær fordetom kanskje?

En makker til mandealen er påbegynt, en umake hva farger angår. Det er meldt fint (hekle-)vær imorgen så jeg er straks tilbake!

Ha en god start på september og høsten alle sammen!


6 kommentarer:

MayM sa...

Så nydelige grytekluter du har heklet.

Ninne sa...

Ååå de var vakre! Jeg tror jeg må prøve meg på noen sånne, så takk for mønsteret!!!

Sola skinner over oss i dag, de svarte skyene fra i går kveld er blåst bort, herlig! Det er bare å nyte, med eller uten heklekrok!

Ha en fin helg, Hanne!!

LivM sa...

Nydelige grytekluter du har heklet. Her er det disig i dag, men jeg håper på like fin dag som vi hadde i går!

Vilma sa...

De er smukke . Jeg har forsøgt at hækle sådanne , men jeg kan ikke få det så fint , farveskiftene driller.

Klem

Bente`s Hobbyrom sa...

Lekkert med disse gryteklutene , her var det mye Vestfoldskt ho ho. Herlig å se det språket på trykk og godt å se at andre også setter sammen ord på inn og utpust , klem fra Bente :O)

LAs masker sa...

Flotte grytekluter, liker fargene og skulle ønske jeg var så flink til å hekle.. :)