Søk i denne bloggen

12. oktober 2011

Om hekling, strikking og roser

Litt frihåndshekling; en hals som også kan brukes som skjerf. Heklet i Mitu, 50%ull og 50% alpakka.
Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er dette garnet gresselig tungt?? 50 gr er og blir 50gr, jeg vet, men det jeg har strikket og heklet med dette garnet virker så daut og tungt på en måte. Er det noen som har lignende erfaringer?
Tungt eller ei, det er skrekkelig varmt. Skjerfløsninga sa igrunn seg selv.
Jeg har vært så heldig å vinne gi-bort'n til Marit Johanne! Se så flott! Brikkene ble tatt i bruk med én gang og det nydelige kortet henger på kjøleskapet. Tusen takk igjen Marit Johanne :)
Og apropos roser. Hagens eneste rose ble tatt inn idag. Det er fullmåne ikveld - kanskje frosten kommer?
Sokkene er Vaffelsokker i Regia Mosaik Color, 6-tråds. De kan ikke kalles noe annet enn Rosesokker vel? :0)

5 kommentarer:

LivM sa...

Herlige sokker du har strikket og flott hals. Fremmed garn for meg :-)
Ha en super uke fortsatt!

Sissel sa...

Så fine sokker og skjerfet var kjempefint. Jeg strikker en genser i mitu nå, og har ikke samme følelse som deg. Jeg syns det er veldig greit å strikke av.

Vilma sa...

Elsker sokkerne :-))

Spurven sa...

Lenge siden sist eg var her og besøkte deg, ser eg:-)

Ser at du fortsatt lager mye fint, det var et nydelig sjal i forrige innlegg, spesiell fin farge:-)

Sokkene i regia har jo spreke farger - eg er spent på Opal sin serie Farbe bekennen og hvordan sokkene blir utseende.:-)

Fortsatt god helg til deg -
klem fra Spurven

Siri sa...

Hei. Jeg ramlet innom her og finner mye fint! Jeg har ikke strikket med det garnet du viser til, men jeg skjønner hva du mener med "daudt og tungt". Noe ubeskrivelig, egentlig. Ja, daudt og tungt, jeg synes jeg kan fornemme det i fingrene.. hilsen fra Siri:-)