Søk i denne bloggen

12. februar 2014

Luefeber...

 ..hører OL til! Ja ihvertfall for oss strikke- og heklefrelste. Den lyseblå heklalua til OL-utøverne våre går som en farsott om dagen. Morro! Jeg falt imidlertid for lua til tv-kommentatorene, den hvite strikka som bl.a. Hjelmeset og Poirée bruker. Her er min hekla variant:

 
Garn: 90 gram hvit Smart, samt en rest blå og grønn Smart/Falk
Heklenål: 4mm
Jeg har ikke brukt noe mønster men startet med en vanlig heklasirkel med halvstaver. Jeg økte til 90 masker og heklet deretter halvstaver rundt og rundt for å unngå høydemasken. Da lua var lang nok, avsluttet jeg med 2 fastmasker og 2 kjm for å få en pen kantavslutning. 
Lua var igrunn finest på baksiden så jeg vrengte den før jeg heklet 1 rad fm med grønt og 2 rader med blått.


Det har blitt i overkant mye luer hos meg de siste ukene. Nå skal jeg prøve å holde meg til oppsatt plan og - forhåpentligvis - ikke skli utpå igjen.

-på (u)elegant vei ned fra hyttetaket-

6 kommentarer:

Bundingen sa...

Så fin denne ble!
Har ikke lagt så godt merke til denne varianten, men slenger gjerne blikket opp på tribunene om det er noen fine luer der.
Jeg er ikke helt etter planen jeg heller om det er noen trøst.

Klem fra Ingunn

STRIKKEMOR(O) sa...

Fin lue!

Ruths datter sa...

Jeg så også den der hvite. Veldig fin den du har laga. Jeg sitter med en blå til barnebarnet. Håper den blir passelig. Bruker dobbelt babygarn.
Klem

Siddis back home sa...

Lua ble flott! Ja, jeg kjenner til den, strikkeplanene blir lett forandret… ha en fin lørdag!

Barwitzki sa...

Deilig er lua - jeg liker.
Herlig med OL og strikke og pusle.
HA DET FINT.

elle-melle sa...

Den er flott!
Likte fargene du har brukt veldig godt:)