Søk i denne bloggen

22. oktober 2014

Lost in Crocheting

-eller på godt norsk: jeg har hekla meg helt bort de siste ukene!

Enkelte ting  faller en for og  bare lage. Enten en trenger det eller ei, har garn eller andre andre prosjekter i farta. Denne puta var et sånt prosjekt for meg. Ett skikkelig kø-snikerprosjekt ;)
 Mer om Rainbow Raindrops Cushion, inkludert link til materialpakkerpakker, finnes her hos Attic24 .

Puta er  finest på baksiden syns jeg:

Her må jeg nesten slå et lite slag for akrylgarnet som det er så mange  meninger om.  Stylecraft Special Chunky (100% akryl) som er brukt her var en sann fryd å hekle med! Null knirk og gnistring, og ingen klamme hender. Uttrykket varm kniv i smør renner meg i hu'..
Akryl er, etter min mening, ypperlig til interiørting som trenger å vaskes jevnlig. Varmen da jeg satt med det på fanget er det heller ikke noe å si på. Ikke ullvarme riktignok, men allikevel. 

Faktisk var dette garnet så godt å hekle med at jeg har bestilt mer til et bølgeteppe som skal være vinterprosjekt.
Morsom gladhekling
Det er kun én lapp igjen av totalt 20 på heklecal'en. Jeg syns det ble litt lite til teppe så jeg har heklet 4 ekstra lapper i mønstre jeg har funnet på Ravelry. Teppet blir nå ca 120x160 cm.
Jeg er fremdeles litt undrende til fargevalget mitt, men etter å ha startet sammenheklingen på de øverste radene ser det mer helt og ryddig ut. Jeg hekler sammen med grått og tenker å ha en bred grå kant rundt hele.
Hver enkelt lapp tar ikke så lang tid å hekle så det har vært et relativt enkelt og greit  prosjekt sånn sett. Men jeg hadde ikke satt igang med dette på egen hånd.  Bare det å velge lapper er fryktelig vanskelig (så mange fine!) og det er jo så fint, lærerikt og motiverende å ha noen å "snakke" med  underveis.
Hurra for samhekling og samstrikk sier jeg! :)



Blåst og regn her idag. Alle de fine fargene er nå på bakken og ikke på trærna ;)

God uke videre!

8 kommentarer:

Guri sa...

Den puta var bare kjempefin! Blir glad av å se på den :) Skjønner godt at den snek i køen.
Ha det fint! Klem :)

mimouna sa...

Skikkelig fargeklatt, den puten. Gøy å hekle noe man blir i godt humør av. :)

Teppet ditt blir lekkert, men jeg er enig i at det nok kan trenge noen ekstra lapper. Godt med et stort teppe man kan tulle seg inn i.

Det er STOR forskjell på akryl og akryl, ja! Jeg har prøvd mange ulike sorter, noen er grusomme, andre er veldig gode å jobbe med. Høres ut som om dette var av det siste slaget.

Birgitte sa...

En skikkelig fin gladpute!

Barwitzki sa...

Hei Hanne en herlig fargerik pute har du arbeidet. Jeg er hjemme i dag og så lykke - været var fint fortsatt. Så jeg er ute mye og pinner og garn venter!
Jeg sender hilsene til deg til vakre Vestlandet. Ha en riktig fin uke.
Spennende med teppe :-)) deilige mønster og farger.
Klem fra Viola

Siddis back home sa...

Herlig fargerik pute!

Unknown sa...

Hola''acabo de descubrir tu blog y me quedo como seguidora,te dejo ladirecci'on del mio por si te apetece seguirme.saludos
Maitedecopart.blogspot.com.es

Unknown sa...

Hola''acabo de descubrir tu blog y me quedo como seguidora,te dejo ladirecci'on del mio por si te apetece seguirme.saludos
Maitedecopart.blogspot.com.es

Mandy sa...

Love your cushion! Gorgeous. Could pick it right away for a Lucy piece! lol