Søk i denne bloggen

4. mars 2007

Kjerringsjal


Dette sjalet har jeg strikket på en god stund. Mønsteret og idéen fant jeg i Hytteliv 4/06. Og jeg siterer:
" Det er viktig at sjalet er så stort at det rekker ned over 'lundskonkene' bak, holder brystet varmt samtidig som armene er fri." Hva i all verden er lundskonkene?? Er det ru***, håndtakene (hehe) eller hva? Noen som vet?

Uansett, sjalet er godt og varmt og ypperlig til vedhenting og andre nødvendige ærend på hytta :o) Det gikk med 7 nøster Østland/Vestland/Sport/Safir (rester/enslige bunter her også) til selve sjalet, samt nesten én bunt til frynsene. Bredt og fint, men det kunne faktisk vært litt lengre selv for meg som tilhører pygmearten.

3 kommentarer:

randi K design sa...

Har aldri hoert ordet lundskonker foer, er det et gammelt moenster? Svensk kanskje?

Hannesol sa...

Vet ikke om mønsteret er gammelt, men kanskje det opprinnelig er svensk ja?
Takk for hyggelige hilsner Randi, har forsøkt å legge igjen meldinger hos deg, men etter blogger-omleggingen har jeg ikke fått det til. Prøver igjen jeg *nikker*

pendlerpiken sa...

hm. det ble jeg også nysgjerrig på :D
men det ble et fint sjal! nydelige farger.