Søk i denne bloggen

22. april 2007

Kilosvask






Utrolig hva en får gjort i disse konfirmasjonstider. Idag f.eks. har jeg vasket noen kilo med stein. Det blir ikke gjort hver uke for å si det sånn..
Jeg har tidligere nevnt min samlemani når det gjelder stein. Det begynte helt uskyldig med en "fin" stein som ble puttet i lomma, men eeeh ett eller annet sted på veien tok det av litt!
Innendørssamlinga mi er preget av 5år med Grua som adresse og hyppige helgebesøk i Bamble. Det er med andre ord mange godbiter fra Oslofeltet her :) Det er selvfølgelig nå jeg skulle briljert med navn, dato og funnsted på alle mineralene og bergartene, men den harddisken de ligger på er ikke koblet til akkurat nå *ler*
Bilde 1 viser nyvaskede godbiter som hører til i steinkassa på brannmuren. Bilde 2 viser en fossil selvfunnet i skjærgården rett utenfor her. Bilde 3 er en av de fineste selvplukkede eksemplarene jeg har fra Grua. Bilde 3 er bare litt vinduspønt ;) Bilde 4 viser "bastardene" mine, dvs steingaver som er fått og kjøpt. Disse har hederplass i bokhylla :) Den i midten nederst er en amtyst fra Brasil, et fantastisk flott eksemplar! Treet er rosenkvarts og granater på fot av marmor. Disse har jeg flere av - utrolig dekorative!

Ingen kommentarer: