Søk i denne bloggen

6. juli 2007

Sommer på hytta

Først av alt, tusen takk for alle hyggelige kommentarer på de siste postene! =)

Mye av den siste tiden har jeg tilbragt her inne i vika på vårt lille, gamle, fargerike slott (= hytta).




Dette er utsikten fra hyttetrappa tatt i kveldingen. Midt i bildet er tenåringsjentene i kano og med fiskestang. Denne kveldens fangst ble ei tryte som de sier "oppi der", abbor sier vi øyboere *fnis* Fisken ble selvsagt renset og stekt umiddelbart etter ilandstigning. Men var det noen andre enn far som likte den? -Nix, ikke engang Doggen...

Det har blitt en anseelig mengde småstrikk/hekling i bomull. (Greit med lita hytte, fort gjort å rydde opp og mere tid til morsommere ting!) Her er et lite utvalg:




Lidl-lapper (grytelapper), koppholder og div. andre kluter/lapper. Nå har jeg straks strikket de jeg syns var fine her.


Lidl-garnet overrasket meg, det var mye mer stødig å hekle med enn jeg hadde trodd. Oppskriften på grytekluter som fulgte med var litt "snodig" så jeg gjorde om en del. Garnet er ikke fullt så stødig når det blir strikket, men fargeskiftene kom annerledes - og fint- fram i denne kluten her. syns jeg. Artig mønster som kan anbefales.


Ingen kommentarer: