Søk i denne bloggen

10. august 2007

Augustsokker

Doggen og jeg har akkurat kommet tilbake etter en knapp uke på hytta. Vannstanden der oppe er nå 40 cm fra topprekord. Disse bildene er tatt fra hyttetrappa. Hadde det ikke vært for trærna hadde vi nesten kunnet fiske derfra ;) Når vannstanden er mer normal/gjennomsnittlig er det en liten bakke ned til beach'n vår, ca der hvor Doggen er på bildet.







Trappestunder blir det mange av når jeg er på hytta. Tidlige morgener med soloppgang eller sene kvelder i skumringen er nesten magiske. Bare sitte og gjøre ingenting. Nyte, sanse og la tankene fly fritt. Jeg lengter opp igjen allerede.... ;)

I en av denne ukas trappestunder fikk jeg et lite (vondt) flashback. Sommeren for 2 år siden klarte jeg ikke å gå opp fra beach'n uten støtte og hvil! Kneet hadde streika totalt. Men som jeg har nevnt før, aldri så gæ'ærnt osv, kneet førte til at jeg begynte å strikke igjen. Det virket plutselig så lenge siden, og knock-knock touch wood, det har tatt lang tid men kneet er fullt brukendes idag! Og kneet er "skyld i" at jeg nå har strikket 76 par med sokker på drøye 2 år. Ikke værst eller hva?









Strikke-sokker-lysten har altså endelig vendt tilbake etter noen måneder helt off! Øverst fargerike bursdagssokker (Regia) som er gitt bort idag. Nederst augustsokkene strikket i rester etter mai og novembersokkene 2006.

2 kommentarer:

Lisbeth Bula sa...

med alle de sokkeparene strikket på to år har du vunnet min nesegruse respekt- jeg som ikke orker å strikke to par etter hverandre uten å ha noe annet innimellom!!! Koselig blogg! Hilsen Rjukaninnvåner på omtrent samme alder..
Lisbeth

randi K design sa...

Saa idyllisk du har det.. Skulle gjerne sittet paa trappa med deg jeg.. Kanskje med kaffe?