Søk i denne bloggen

16. september 2008

Litt "småpjusk"

Først en heklet lue etter idé fra Gjestal Lue Design, modell Skogstroll. Denne skal sendes til Rubia som samler inn til barnehjemsbarn i Litauen.


Noe jeg syns er gøy er kunststrikk. Og med bambuspinner og flust med maskemarkører går det som en lek! Huff og gru som jeg banna og sleit da jeg brukte vanlige metallpinner og de sklei ut i tide og utide *grøss* Jeg blir imidlertid ikke fornøyd med avslutningskanten på brikkene (avheklingen). Det blir så lite og tynt og står som oftest ikke i stil til resten av mønsteret. Har prøvd litt forskjellig, bl.a. fastmasker rundt buene. Men det blir litt for 'bølete', dvs stort/kompakt syns jeg. - Er det noen som har noen forslag, eller som vet om noen hefter, bøker eller nettsteder hvor jeg kan finner tips og ideer?

2 kommentarer:

Hilde C. sa...

Flott lue!
I boka "ABC for hekleentusiaster" pleier jeg å finne hekleløsninger :-)

Anonym sa...

Flott duk og lue!
Masse annet flott du har laget siden jeg var innom sist også!!