Søk i denne bloggen

17. mai 2010

Lapp på lapp og andre lapper

GAAAlapp for mai er kalt "Livets tre". I oppskriftsboka står det en liten epistel under hver lapp om designerne og hva de har blitt inspirert av når de har lagd mønsteret. Artig lesing!



Aprillappen har vært ferdig en stund. Helt sant altså! :o)
Denne er designet av en dame som bor i skogen (heldiggrisen!) og hennes mønster er inspirert av granateplet - både frøene på innsiden og den harde, glatte utsiden. Granateplet, som altså ikke er et eple men en frukt, sies å ha 10 ganger mer antioksidanter enn appelsiner og nesten 40 ganger mer enn epler. I stedet for å strikke granateplemønster burde jeg visst ha spist noen slike frukter isteden. Så utrolig bloggslapp som jeg har vært i våres mener jeg....



Seksten stk GAAAlapper i Smart Tweed garn veier forøvrig 920 gram. Nå er det bare 4 lapper igjen så er vi ferdige!


Neste lapp ut er en grytelapp, eller gryteklut om du vil. Reine kunstverket syns family'n min. Den blir nok bare til "pønt" ja :0) Mønster finner du her.




Noen lapper til. Jeg vet ikke hvilket nr i rekka disse er, men disse hekler jeg nå uten briller på. Det er veldig, veldig praktisk. Brillene glemmer jeg nemlig støtt, men garn og heklenål har jeg alltid i veska så da er jeg redda når jeg må vente rundt omkring. Mønster og bildeforklaring til vaffelklutene ligger her.

7 kommentarer:

Grete sa...

Fine lapper du har strikket. Grytelappene er i flotte farger.

Emme sa...

Mange flotte lapper her altså, er så mange fine GAAAlapper og jeg er spent på om jeg noengang kommer igang med mine ;)

De vaffellappene husker jeg min mormor lagde, hun heklet mye og alltid og hele tiden ;o)

Dorthe sa...

Kjempemye fint:) Man blir jo så inspirert når man vandre rundt på alle bloggene:) Ha en fortsatt fin dag:)

LivM sa...

Lappene dine blir så fine. Nå er vi jo nesten i mål!

ANNEPÅLANDET sa...

Så mye fint du lager! Spennende å se GAAA-lappene - jeg angrer litt på at jeg ikke ble med på dem.
Og takk for at du linket til oppskriften min!
Ha en fin uke!

Turid Holm Flaa sa...

Mye fint du lager. Liker veldig godt de runde gryteklutene som jeg ser mange hekler nå. Blir inspirert JA. Ønsker deg en riktig god vårdag. Turid

Pinnepenn sa...

De lappene er så fine, det er så jeg blir fristet til å kjøpe boken selv.