Søk i denne bloggen

16. mars 2011

Opprørssjal

Før jul strikket jeg dette sjalet litt i affekt. Jeg strikket det helt bevisst i rødt etter å ha vært på et julearrangement og beskuet/glodd på folks tilbehør. Det var nesten bare variasjoner i hvitt, svart og grått jo! Jeg lira av meg en regle om trauste og konforme nordmenn blablabla... mens jeg nistrikket, så husets vittige sjeler døpte umiddelbart sjalet for Hannes Opprørssjal :0))
Sjalet heter ironisk nok Calamity Jane (Rav-lenke). Hun var et heidundranes kvinnfolk fra Ville Vesten som skøt fra hofta og hadde venner i alle lag. Syns det passer utmerket jeg :0)


Strikket i dobbelt pinner 3-garn fra lagerutsalget på Sandnes (Sisu?) og med pinner 5. Litt lite men mye i bruk.

2 kommentarer:

LivM sa...

Lekkert sjal og i skikkelig julefarge!

mariekafer sa...

wahou comme il est super beau dans cette couleur tonique!
bravo!