Søk i denne bloggen

6. oktober 2012

Ragger til hverdags og fest

Sokkepar nr 10
 Jeg har tatt et dypdykk i boksen med raggegarn. First ute er Wenche Roald's fantastiske mønster Pynteraggen. "Jøss, reine bunadssokkene jo!" var familiens kommentar til disse.
Garnet er Viking Sportsragg, pinner nr. 3.


  Neste par ut er noen skikkelige 'raggær'. Dobbelt raggegarn, pinner 7 ,30 masker og sokkestrikk etter hodet. Knall gode i tøfler, men en anelse tjukke i støvlene :0))
Sokkepar nr 11
 Halve og kvarte nøster blir det  flust av når man strikker sokker. Her har jeg puslet sammen noen gamle rester av Mor Aase. Istedenfor å feste ørten tråder har jeg strikket med dobbelt garn i overgangene. Litt tjukt, men siden dette garnet tover lett i vask blir de tette og jevne etter en omgang i maskinen. Her har jeg brukt pinner 4 med tanke på tovingen.  "Røsslyngsokker" syns familien var et høvelig navn her. *humre* Vi har det visst med å sette navn på ting her i går'n :0))
En ikke-raggete og nystrigla Doggen ønsker god helg til alle to-og firbente!

5 kommentarer:

Emme sa...

Herlige sokker alle men de *bunadsokkene* tar jo kaka da, aldeles nydelige :)

duvi sa...

Råflotte rose sokkene var da, god helg

Pysselfarmor sa...

så fantastiskt vackra rossockorna är...tack för länken till mönstret!
;-))

Guri sa...

Kjempeflotte sokker! Og fargene gjør at man får assosiasjoner til bunad, ja :) Men det gjør vel ingen ting?

Ninne sa...

De sokkene var bare helt rååå! Jeg har akkurat hentet meg litt Sisu for å legge opp Valentinraggene, det er jo så koselig med sokkestrikk i dette griseværet! Ha en fin søndag, Hanne!