Søk i denne bloggen

27. september 2012

Varmt og koselig

Varmt og koselig lurer du? - Jo, det er raggsokker det! Ragger, læsta, labber eller raggsokkær som vi sier her i egnen. Kjært barn har mange navn. De som har fulgt meg en stund husker kanskje at familien her titt og ofte har noen strikkekommentarer på lur, og at de er trauste spesifikke i sine ønsker. Når det gjelder sokker er det bare én ting som gjelder, sokker skal holde beina varme! Ikke noen 'høl' eller fænsi greier her nei, men gjerne 'stygge' farger så ingen andre tar de..hihi.. Helt greit det, jeg syns det er både stas og veldig koselig å strikke ting som blir ønska, godt mottatt og ikke minst godt brukt. Jeg digger helt klart å strikke raggsokkær til menneskene mine!! :0))
Sokkepar nr 8 og 9



Min private Skappel-modell :0))
Er det ikke flott om dagen? Det syns jeg! Verden og menneskene faller til ro, lufta er skarp og fin, og de fine fargene da gitt! Øye og sinn gledes og frydes! Og så er det skrekkelig koselig å pusle litt inne igjen :0)

God helg alle sammen!

Ingen kommentarer: