Søk i denne bloggen

7. november 2012

Pulsvanter og smågretne puser

Først av alt, tusen takk for hyggelige kommentarer og hjertelig velkommen til nye følgere! Det betyr mer enn jeg kan få sagt.

Jeg holder på med noen laaaange og seeeeeige strømper om dagen. En skikkelig UFO fra forrige høst. Tjukt garn og tjukke pinner så det burde vært isipisi. De er sågar bestilt av dattera, og sånt får jo vanligvis fart på pinnene! Men etter noen cm med strikk ble det også denne gangen et kreativt avhopp:
Disse pulsvantene fant jeg oppskriften på i et frynsete ukebladutklipp, muligens 2006 og Norsk Ukeblad, eller er det Allers? -To omganger var utelatt i mønsteret (ikke diagram) så de gjettet jeg meg til. Ikke så vanskelig akkurat, det er jo en viss gjentagende logikk i sånne mønster. Disse er strikket i mohair fra lokal alpakkageit ( i Re kommune) med pinner nr 3,5.
Kanskje det er noen av dere som vet hvem som har laget dette mønsteret?


Neste par ut er Knit Cuffs with a Cable Twist i Falk og med pinner nr 3. Mønsteret er fra Knit Accessories 2009 (Interweave Knits). Fint blad, kunne igrunn tenkt meg å strikke alt i det! (Etter strømpene åff kårs...)

Som overskriften sier, her er en smågretten pusefrøken! Hun syns visstnok at Doggen er i overkant mye på bloggen i forhold til henne.. Sånt må vi jo rette på!
Tillat meg derfor å presentere; Miss Tikkila, eller Tiki alias Pus, også tidvis kalt Pjolter :0) En bitteliten, søt og effektiv musefanger. Hun lå stille som ei mus *pling* i en evighet mens vi var to stk som knipset vilt. Tipper hun sa ett-eller-annet som dette inni seg: Det var jammen meg på tide med et skikkelig bilde ja! Har jo hinta og prøvd å komme med på alle bilder jeg klarer! *snøft*

Men det vi egentlig skulle ta bilde av var disse to som er Partners in Crime; hun fanger og han "tar" (les: spiser) musa hvis vi ikke passer på... Det hender vi lurer på hvem som er hund og hvem som er katt ja!


Aldri en kjedelig dag med dyr i huset! :0))



4 kommentarer:

Bundingen sa...

Slike pulsvarmere tror jeg ikke jeg har sett før. Kjempefine begge to!
Takk for hyggelig kommentar hos meg, og ha en fortsatt fin onsdag!

Klem fra Ingunn

Tonemor sa...

Herlige, flotte pulsvanter.
For noen nydelige dyr du har i hus.
Klem Tone

Guri sa...

Kjempefine pulser!
Klem :)

randi K design sa...

Herlige strikkerier! Og herlige dyr!