Søk i denne bloggen

29. januar 2013

I siget


 Etter en kjelkete start på det nye året er omsider bena ned og hodet opp! Det er noen tiår siden forrige influensa for min del, så  kan  ikke klage. Men trøblete blir det jo når hele familien er nede for telling samtidig, den ene værre enn den andre. Men det er historie nå, og de to andre ex-sjuklingene er i fullt stim forlengst. Takket være gode hjelpere ble basalbehovene fylt; mat og drikke, hundelufting og også blogging. Tusen takk! Og ikke minst, tusen takk for god bedring hilsner her også - det satte jeg stor pris på!
 Det første tegnet på bedring kom da forrige Familien kom i posten. Denne flettelua fristet veldig og heldigvis hadde jeg passende garn i hus."Nææææ" var familiens kommentar "så kos'lig at du strikkær igjen!" Koselig familie sier nå jeg, og deilig å være i litt strikkeform igjen.
Har såvidt fått prøvd den i mange minus. Digg lue! God og varm og sitter godt hele veien.  Morsom strikking var det også, så min første tur utendørs endte i garn til én til :0)

Jeg brukte dobbel Mirasol-alpakka og pinner 4mm. Mønsteret står i Familien 2/2013 og er et Dalemønster.
Vinterbarn
Med et bilde av vinterbarna som bor i vinduet her, ønsker jeg dere en frisk og god tirsdag!

~plutselig tilbake~

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Riktig fin flettelue med flott dusk! Liker den lyse gråfargen godt. Skjønner godt den er behagelig å bruke.


Ha en flott tirsdag! Godt du er i strikkegjenge igjen!

Klem fra Ingunn

Tonemor sa...

Godt å høre at du er i form igjen.
Den lua var bare lekker.
Ha en fin kveld
Klem Tone

sissel sa...

Digger lua du har strikket :)