Søk i denne bloggen

19. august 2014

Sensommer

 Her i ytre Oslofjord kom følelsen av høst brått på - dagens outfit er langbukser, sokker og langermet skjorte! Men sommermåneden august er ennå ikke over så forhåpentligvis kommer det flere dager med knebuksevær. Selv om det er vind, småkjølig og skiftende skydekke, er det fremdeles flotte badetemperaturer. Offisielle målinger viste 19,38 grader på Tjøme for en time siden, så det går fint an å hoppe i havet fremdeles!

Og bading har det blitt mye av i sommer, herlig! Vi har hatt hjemmesommer med bl.a. snekring av ny terrasse ispedd hyppige strand- og bryggeturer. Midtveis i hetebølgen måtte jeg imidlertid kaste inn håndkleet og trekke i skyggen. Men det har vært en fin sommer lell :)

Fotolek på bryggekanten
 Hekleplanene var mange da sommeren startet. Dette er det eneste som er ferdig:
 Mønster: "11 små dukar"  fra Jakobsdals-garn, Sverige. En kopi av en kopi som jeg fikk av en venninne for over 30 år siden.
                Dette er duker jeg stadig hekler. De er kjappe, enkle og får forskjellig uttrykk  avhengig av garn og nål. Morsom hekling!
Garn: Gjestal Bomull Sport
Heklenål: 3mm
Diameter: 45 cm

Gammel "morro"
 Nå om dagen driver jeg med teppelapper til samheklinga på Ravelry, ett par sokker og Mariusgenseren. Med kjøligere dager og mørkere kvelder kommer heldigvis håndarbeidsenergien tilbake.

 Ha en fin uke videre!

6 kommentarer:

Bundingen sa...

Takk for hyggelig hilsen hos meg! Må si jeg misunner deg all badinga i sommer. Det har vært dårlig med denslags i innlandet. Men skal ha to uker på Kreta i høst, og da blir det nok mye strandliv.
Lekker hekla-brikke! Det blir ikke så mye hekling på meg. Mor og mormor hekla mye så jeg har et rikholdig utvalg å ta av.

God kveld fra Ingunn

Guri sa...

Ja, dette har vært en fantastisk sommer hva vær angår! man trenger ikke reise bort hvis man har anledning til å være ved sjøen da! Morsom brikke, og for en herlig farge! Fortsatt god uke til deg!Klem

Barwitzki sa...

Ja det er ikke så varm for august, men solen skinner og på kveld er fantastisk lys i naturen. Vi vil tar en sykkeltur helgen. Det blir fint.
Ha det riktig fint også... med bade i Oslofjord... min drøm!!!
Klem fra Viola

Hannesol sa...

Ja vi er heldige som bor en kort spasertur fra brygge og badestrand, og vi benytter det mye! Denne sommeren har vært en eneste lang Sydentur, ingen grunn til å reise bort da nei :)

Hannesol sa...

Det er ekstra stas med hekla arvegods syns jeg, bruker ofte duker og brikker fra min mormor og oldemor. Oldemor lærte meg å hekle så hennes ting er ekstra stas :)

Hannesol sa...

Sykkeltur hørtes koselig ut :) Høres ut som dere har atskillig bedre vær enn oss. Mye torden og regn her nå, men naturen trengte det. Det var fryktelig tørt i bakken, og busker og trær begynte å visne. Grønnere ute nå :)